بررسی وب‌سایت‌های تخفیف گروهی
Box announce تبلیغات

سیستم اگهی های رایگان توسط سایت نیاکان راه اندازی گردید.جهت ثبت اگهی خود بدون نیاز به ثبت نام به سایت زیر مراجعه نمایید.

www.kojayeiran.ir


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان


بررسی وب‌سایت‌های تخفیف گروهی
زمان کنونی: 01-29-1393, 06:09 ب.ظ
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: royalcom.ir
آخرین ارسال: royalcom.ir
پاسخ: 1
بازدید: 416
محبوب کنید:

ارسال پاسخ  ارسال موضوع 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بررسی وب‌سایت‌های تخفیف گروهی
09-20-1391, 08:32 ب.ظ
ارسال: #1
بررسی وب‌سایت‌های تخفیف گروهی
اخیراً شاهد به وجود آمدن یک سری وب‌سایت های تخفیفی در فضای اینترنت هستیم نحوه عملکرد آنها به این گونه است که کالا و خدمات مختلف را با قیمتی کاهش یافته پیشنهاد می دهند به شرط اینکه حداقل تعداد خاصی از خریداران ، آن کالا یا خدمات ارائه شده را خریداری نمایند. آنها معمولاً هر روز یک کالا یا خدمات جدید و خاصی را پیشنهاد می دهند. وقتی تعداد مشخصی از خریداران برای خرید ابراز تمایل نمودند آن پیشنهاد قطعی می شود و آن جنس یا خدمات به فروش خواهد رسید. روش کار آنها خیلی ساده می باشد به این صورت که گردانندگان این وب وب‌سایت ها با صاحبان فروشگاهها، اماکن ورزشی و تفریحی وارد مذاکره شده و از آنها در ازای جلب مشتری تخفیف می گیرند.

فعالیت این نوع وب‌سایت ها از یک دید می تواند برای مراجعه کنندگان و خریداران کالا و خدمات ارائه شده به خاطر استفاده از میزان تخفیفات، مفید به فایده باشد. اما از دیدگاه دیگر باید این مسئله را مورد بررسی و توجه قرار داد که اگر تعداد خریداران به اندازه مورد توافق بین این وب‌سایت های تخفیفی و ارائه دهندگان اولیه خدمات نرسد ،تکلیف بقیه افراد درخواست کننده چه می شود؟ در تابستان سال 90 و به یک باره چند وب‌سایت تخفیف گروهی با فاصله ای اندک در ایران شروع به فعالیت نمودند. و هر کدام از این وب‌سایت ها تلاش کردند تا با ارائه ی خدمات بهتر و ظاهر تبلیغاتی زیباتر، طیف بخصوصی از درخواست کنندگان اخذ تخفیف را به خود جلب نمایند.

در زیر به برخی از مزایای این گونه وب‌سایت ها اشاره می نماییم:



1. افراد می توانند کالاهای مورد نیاز خود را با تخفیف های مربوطه دریافت نمایند.

2. این وب وب‌سایت ها به فروشندگان و صاحبان کسب و کارهای کوچک این امکان را می دهند که با عرضه کالا یا خدماتشان به فرصت های جدید شغلی دست یابند.

3. در این مدل، فروشندگان هزینه های بازاریابی و فروش به روش سنتی و تبلیغات را به صفر می رسانند و تنها روی کسانی تمرکز می کنند که خریداران واقعی و قطعی برای کالاها و خدماتشان می باشند.

4. استفاده از این بن های تخفیف، به خانوارها کمک می کند تا بتوانند کالاها و خدمات تفریحی مورد نیاز خود را با قیمت های مناسب تری دریافت نمایند و در ماه از هزینه های خانواده، کم کرده و به پس انداز خود اضافه نمایند.



برخی از معایب وب‌سایت های تخفیف گروهی

از جمله معایب این وب‌سایت ها این است که به جز یکی از آنها، هیچ کدام از این وب‌سایت ها دارای نماد اعتماد الکترونیکی نیستند و الزامی هم بابت کسب نماد اعتماد الکترونیکی برای آنها وجود ندارد. همچنین بعضی از این وب‌سایت ها هیچ آدرس و شماره تلفن مشخص و ثابتی ندارند ، این مورد برای پیگیری درخواست ها بسیار حائز اهمیت می باشد. ورود افراد غیر متخصص در این نوع فعالیت تجاری و ایجاد شبکه های حباب گونه می تواند خسارات مادی زیادی را برای مراجعه کنندگان این وب‌سایت ها به همراه داشته باشد.

نحوه فعالیت این وب‌سایت ها، عموماً اینگونه است که اگر خرید، به حد نصاب مورد نظر آنها برسد در این صورت کارت تخفیف فعال خواهد شد و در صورت عدم رسیدن به حد نصاب در بیشتر وب‌سایت ها هیچ برنامه ریزی دقیقی وجود ندارد و تکلیف درخواست کنندگان مشخص نخواهد بود. در بعضی دیگر از وب‌سایت های ارائه دهنده کارت های تخفیف اگر خریدها به حد نصاب نرسند پول را برنمی گردانند و آن را در حساب خود نگه می دارند تا از کالا و خدمات دیگر استفاده نمایند.

به طور معمول اطلاعات ارائه شده در مورد هر کالا و نوع خدمات اظهار شده در وب‌سایت و درصد تخفیف باید حقیقی باشد. در صورتی که این نوع خدمات، غیر واقعی باشند منجر به سلب اعتماد برای کاربران خواهد شد.مهمترین نکته این است که کالاها و خدمات ارائه شده در این وب‌سایت ها اکثراً مربوط به رستوران‌ها، اماکن ورزشی و ... می‌باشد اما هیچ تضمینی وجود ندارد که فرد در صورت در دست داشتن بن های تخفیف حتماً می تواند از آن خدمات ارائه شده استفاده نماید. ممکن است اصلاً قرارداد واقعی وجود نداشته باشد.

پیشنهاداتی که می‌توان به این گونه وب‌سایت ها جهت ارائه بهتر خدمات و جلب اطمینان مشتریان ارائه کرد این است که در اسرع وقت مبادرت به دریافت نماد اعتماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیک نمایند. یکی دیگر از اقداماتی که این گونه وب‌سایت ها در جهت جلب اعتماد مشتریان می‌توانند انجام دهند رعایت کامل ماده 33 و 34 قانون تجارت الکترونیک در زمینه حمایت از حقوق مصرف کننده و همچنین رعایت ماده 37و 38 این قانون به منظور رعایت حق انصراف از خرید مشتریان می باشد.

کلمات کلیدی:اخیراً,
شاهد,وجود,آمدن,سری,وب‌سایت,های,تخفیفی,فضای,اینترنت,
هستیم,نحوه,عملکرد,آنها,این,گونه,است,کالا,خدمات,
مختلف,قیمتی,کاهش,یافته,پیشنهاد,دهند,شرط,اینکه,حداقل,
تعداد,خاصی,خریداران,کالا,خدمات,ارائه,شده,خریداری,نمایند.,
آنها,معمولاً,
User Tools
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ  ارسال موضوع 


پرش به انجمن:

MyBB Tema